EEN BEETJE INSPIRATIE OM LEKKERE MAALTIJDEN SAMEN TE STELLEN! #weareBHB

Je hebt je eigen BHB voedingsschema! Nu lijkt een maaltijd samenstellen aan de hand van je macro’s in het begin misschien hogere wiskunde. Niets is minder waar! Hieronder volgen een aantal voorbeeldmaaltijden, waar precies bij staat welke producten onder welke maaltijden vallen. De (meeste) de producten vind je terug in onze voedingslijsten.


De ‘Garnalen Bowl’ is heerlijk! De macro verdeling is als volgt:

Koolhydraten: Rijsten mie
Vetten: Dressing en avocado (kan je ook deels weg laten)
Eiwitten: Garnalen
Groenten: Komkommer. peultjes, sla en kruiden.

Salade met kip en olijven + wrap

Koolhydraten: 1 wrap
Eiwitten: Opgebakken kipfilet (let op: wanneer je in boter of olie bakt, reken je ook de gram vet mee van de boter/olie. Wij gebruikten bij het bereiden van de kip een pan met antiaanbaklaag.)
Vetten: Olijven in salade (1/2 portie vet) + rauwe kaas op de wrap (1/2 portie vet)
Groenten: Sla, tomaat, komkommer en gele paprika

ik heb weinig tijd, wat kan ik dan mee nemen naar mijn werk?

Je maaltijd hoeft er niet heel ingewikkeld uit te zien. Het koste ons nog geen minuut om onderstaande ‘maaltijd’ samen te stellen.


“Snel bakje broodje kip en groenten”

Eiwitten: 100 gram kipfilet (15 gram kipfilet per plakje)
Vetten: per 100 gram van deze kipfilet bevat het 15 gram vet, dus tellen we de vetten mee uit de kip als 1 hele portie vet. Je kan dus ook vettere opties als broodbeleg gebruiken zoals vettere ham, ossenworst, ontbijtspek en rollade.
Koolhydraten: 2 broodjes (65 gram)
Groenten: Komkommer, tomaat en puntpaprika (kan je ook tussendoor eten)

*Let op dat je op de verpakking leest hoeveel vet het vlees bevat. Alles wat onder de 3 gram vet per 100 gram bevat, hoef je niet als vet mee te tellen. Bevat het meer dan 3 gram vet per 100 gram, tel je alle vetten mee.

“Snel bordje bonen met avocado”

Eiwitten: Uit de bonen
Vetten: Avocado
Koolhydraten: ook uit de bonen
Groenten: Paprika (kan je ook tussendoor eten)

*Let op dat je op de verpakking leest hoeveel vet het vlees bevat. Alles wat onder de 3 gram vet per 100 gram bevat, hoef je niet als vet mee te tellen. Bevat het meer dan 3 gram vet per 100 gram, tel je alle vetten mee.

Carpaccio op een bedje van sla en peultjes

Eiwitten: Rundercarpaccio
Vetten: Kaas en pijnboompitten (pesto of olie optioneel als je meer vetten mag)
Groenten: Sla en peultjes

Meal prepp:

To prepare meals or components of meals in advance so you can enjoy a speedy meal without any or much prep. #BHB


Tosti met rauwe kaas en kalkoenfilet en een salade

Eiwitten: Kip in de salade en 2 plakjes kalkoen filet op de toisti
Vetten: Rauwe kaas op de tosti en vet van de kip (beide 7 gram, in totaal 15)
Koolhydraten: 2 volkoren broodjes
Groenten: Sla, komkommer,beetje wortel, etc.

Salade met verschillende groenten en vis

Eiwitten: Makreel
Vetten: Van de makreel + avocado
Koolhydraten: –
Groenten: Tomaat, sla, witte kool, paprika

Kip met avocado en snelle groenten

Eiwitten: Gerookte kip
Vetten: Avocado
Koolhydraten: –
Groenten: Tomaat, broccoli sla en spinazie

Kip met groenten en noten (simpel)

Eiwitten: Kippendij
Vetten: Kippendij en noten
Koolhydraten: –
Groenten: Peultjes

Kip met spruitjes en fruit

Eiwitten: Kippendij
Vetten: Van de kippendij (halve portie) + noten (halve portie)
Koolhydraten: Banaan + frambozen
Groenten: Handje spruiten

Kip met zoete aardappel ‘On the go

Eiwitten: Kippendij
Vetten: Van de kippendij (halve portie) + noten (halve portie)
Koolhydraten: Zoete aardappel met kaneel
Groenten: Handje sperziebonen

Home made pizza! (klik hier voor recept)

Macro’s van het recept zoals op de foto:
Eiwitten: Magere ham
Vetten: Pesto en kaas
Koolhydraten: Wrap (volkoren wrap of glutenvrije wrap van Schär
Groenten: Een lepeltje tomatenpuree (zo puur mogelijk), paprika, champignons, prei, ui.

Kiprollade met asperges en zoete aardappel

Eiwitten: Kiprollade
Vetten: Van de kiprollade
Koolhydraten: Zoete aardappel (met kaneel)
Groenten: Handje asperges

Tilapia met broccoli en zoete aardappel

Eiwitten: Tilapia
Vetten:
Koolhydraten: Zoete aardappel
Groenten: Broccoli

Zoals je kan zien zijn sommige maaltijden super simpel samen gesteld. We adviseren iedereen om de eerste 2-3 weken de maaltijden zo simpel mogelijk te houden. Na de eerste weken raak je gewend aan de hoeveelheden en weet je grotendeels de hoeveelheid macro’s uit de hoofd. Dan kan je wat meer gaan spelen met recepten en de daarbij behorende macro’s.

Fruit


HOME MADE SOUP

Natuurlijk kan je ook je eigen soep maken. Denk aan kippensoep, of een groentesoep of tomaten soep (kan beide ook met vlees)

Bekijk hier hoe je je eigen bouillon kan maken. Niet alleen lekker maar een echte ‘superfood’ en goed voor je darmen, botten, pezen, huid, haar en nagels.

Macro’s van de soep op de foto

Eiwitten: Kip (of ander vlees naar keuze)
Vetten: van de zelf gemaakte bouillon.
Koolhydraten:
Groenten: courgette,wortel,paprika, asperge (je kan ook andere soorten gebruiken)

*Wanneer je wel koolhydraten bij je maaltijd mag, kan je kiezen voor een broodje, maar ook voor bijvoorbeeld mie,spaghetti.

“Tussendoortje?’

Tip: Groenten in onze groenten lijst kan je ook tussendoor eten als je trek hebt.

Drink more water


Wat zijn de opties betreft drinken?
We adviseren om voldoende water te drinken. Hoeveel voldoende is verschilt per persoon,
lees hier waar je op moet letten.

Spa blauw en spa rood zijn beide prima opties, net als kraan water.

Tip: Je kan komkommer, munt of fruit zoals frambozen gebruiken om je water een smaakje te geven.

Verder kan kan je kiezen voor koffie en thee, zonder melk/suiker.

We hopen dat bovenstaande voorbeelden je een duidelijk beeld hebben opgeleverd, waardoor je makkelijk je maaltijden kan samen stellen. Ons advies is om de eerste paar weken geen recepten of andere producten uit te rekenen die niet in de voedingslijsten staan. Wanneer je de macro’s en de verdeling onder de knie hebt, kan je gaan expirimenteren met onze recepten!

Heel veel plezier met de voedingsschema’s! Wij zien graag je transformatie en de weg er naar toe. Tag ons in je maaltijden, progressie foto’s en andere resultaten zoals pr’s in de gym!

‘We are BHB’

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in