De barbell row is een effectieve oefening voor een sterkere rug, sterkere armen én een betere postuur in het algemeen!

De barbell row is een compound oefening. Dit houdt in dat dat je meerdere spiergroepen tegelijk traint. Zo train je naast je rug en armen, ook je buikspieren en je benen.
De standing barbell row is een functionele oefening en los van het soort sport die je beoefend, is de standing barbell row een geweldig effectieve oefening om te doen.
Door de row correct en op de juiste manier uit te voeren, zal je merken dat je er enorm veel voordeel van hebt, zowel in jouw tak van sport, als in het dagelijks leven. 
Check onze youtube kanaal voor meer informatie en uitleg!

❌Niet doen:
✘Je rug bol houden.
✘Doen alsof je een duik neemt.
✘Geen spanning creëren op je hamstring en schouderbladen.
✘Extreem hol trekken.
✘Naar voren willen kijken.
✘Je benen gestrekt houden.
✘EGO LIFTING (teveel gewicht op de bar, zodat je anderen kan laten zien hoeveel gewicht je kan tillen, maar waardoor je vorm breekt).

✔️Doen:
✔Je voeten recht naar voren.
✔Knieën van het slot (licht gebogen).
✔Schouderbladen naar achter en omlaag (Stop ze in je broekzak).
✔Druk je kont naar achter (waardoor je naar voren kantelt).
✔Houdt je KIN IN!!!!
✔Trek de barbell naar je borst/bovenste buikspieren.

Door correct te bewegen zorg je ervoor dat je de juiste spiergroepen traint en minder blessures oploopt! Als je twijfelt of je de oefening goed uitvoert, vraag het dan iemand die inhoudelijk weet waarom je oefening doet en hoe je deze correct moet uitvoeren.
Is er niemand bij je in de buurt?

Film jezelf, en stuur ons je video op, of tag ons in je video. We zullen je feedback geven waardoor je direct zal merken dat de oefening beter gaat en je meer profijt hebt van je training.  

Team BHB