Paasweekend! Super leuk en gezellig, maar wat als je net een aparte weken in een ‘cut’ (afvalperiode) zit? 🐣

TIPS:
-Matig de hoeveelheden brood, crackers, fruit en andere koolhydraten die in overvloed aanwezig zijn.

-Pasen staat bekend om eieren en dat is helemaal goed. Gebakken, gekookt of desnoods uit de oven met wat groenten. Denk van te voren hoeveel vet je tijdens de paasmaaltijd wilt eten want dat eigeel hakt er behoorlijk in. (1 eigeel bevat een halve portie vet). 🙋🏻‍♀️

– Eet voldoende eiwitten, en vul deze aan vanuit bijvoorbeeld mager vlees of vette vis.

– Eet tussendoor bijvoorbeeld rauwe groenten zoals: komkommer in stukjes, tomaat en radijsjes. Ook kun je tomaat in de oven maken met lekkere kruiden!

– Maak lekker verse thee of koffie. En drink voldoende water voor en tijdens de paasmaaltijd. 💧🚰

– Beperk jezelf tot een één moment waarin je iets anders eet dan normaal. Sla hier niet in door door alle remmen van het hele weekend los te gooien.

– Heb je nog genoeg energie over van een drukke week? Ga dan toch even die workout in de tuin doen, of dat rondje hardlopen. Je zal merken dat je je sterk en fit voelt als je aanschuift tijdens de paasmaaltijd en makkelijker gezondere keuzes maakt.

Voor iedereen die op dit moment in een afvalperiode zit: KEEP GOING! KEEP STRONG 💪🏼 You can do it! Fijne Pasen! 🐣

Team BHB