Koude Quinoa met kip

Quinoa, lekker in plaats van rijst of aardappelen en heerlijk om ook koud te eten. Omdat velen van ons een druk leven hebben, proberen we zoveel mogelijk makkelijke en snelle recepten te maken, die toch net iedere keer anders zijn!

Benodigdheden:

  • 85 gram kipfilet
  • 50 gram zwarte olijven in plakjes 
  • Handje kersen tomaatjes
  • ½  kippenbouillon blokje
  • Citroen
  • 200 gram quinoa gekookt
  • Peper en zout (Bovenstaande hoeveelheden zijn voor de maaltijd van Virgil, zoals op de foto).

    Macro´s voor bovenstaande hoeveelheden:
    Eiwitten: 24 gram
    Vetten: 7 gram
    Koolhydraten: 37 gram koolhydraten (exclusief groenten)

Bereiding

Kook de kip met een beetje eigen gemaakte bouillon, zout en peper. Laat het afkoelen als de kip gaar is. 
*Als je geen eigen bouillon hebt kan je ook een bouillonblokje gebruiken, maar een eigen bouillon laten trekken van botten is enorm gezond en bevat geen e-nummers.

Kook ondertussen ook de quinoa met een beetje bouillon. Breng aan de kook, zet vervolgens het vuur zachter en laat nog 8 tot 10 minuutjes door koken. Als al het vocht is opgenomen laat je de quinoa afkoelen.

Snijd ondertussen de tomaatjes in tweeën en de olijven in plakjes.

Als de quinoa is afgekoeld plaats je het in een grote schaal. Trek met twee vorken de kip uit elkaar en roer het door de quinoa. Voeg dan de tomaatjes en de olijven toe. 
Als Laatste: rasp met een fijne rasp de citroen over de salade en voeg nog wat zout en peper toe naar smaak.

Roer nogmaals goed door en ‘Ready for dinner, or lunch!’

Wij vinden het leuk als je onze recepten maakt en je dit met ons deelt. Tag ons in je post op Instagram, of Facebook! @buildinghealthybodiesonline #buildinghealtybodies 


Enjoy! 
Team BHB