Voor alle kaas liefhebbers is dit hét beste knoflook broodje die er  bestaat. Wat ons betreft niet voor iedere dag, maar voor af en toe als uitzondering.  

Dit knoflook broodje is perfect voor een ‘free meal’! Ook tijdens een bulk is dit een top uitkomst als je een keer wat lekkers wilt maken.

* Let op: Volg je onze voedingsschema’s en zit je in fase 1 of 2? Dan wordt het lastig om een redelijke hoeveelheid te eten i.v.m. de hoeveelheid vetten (uit kaas) die dit recept bevat.  

**We adviseren om een cheatday te vermijden. In plaats daar van adviseren we om een ‘free meal’ te nemen of om wat lekkers te maken binnen je macro’s en desnoods 2 maaltijden samen te voegen.


Benodigdheden: 

Bodem
– 120 gram geraspte mozzarella
– 60 gram amandelmeel
– 20 gram volvette kaas
– 1 ei
– 1 tl bakpoeder
– snufje zout

Topping
– 30 gram geraspte mozzarella (of andere kaas zoals Parmezaanse kaas)
– 20 gram roomboter
– 1-2 teentje geperste knoflook
– peterselie (handvol)

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 200 graden.

Voor de bodem:
Doe de geraspte mozzarellaen roomkaas in een schaaltje en verwarm 30-60 minuten en roer het goed door. Zorg dat de kaas goed gesmolten is en de kaas een soort deeg vormt.

Voeg amandelmeel, zout en bakpoedertoe en met het geheel goed door elkaar.

Voeg vervolgens een ei toe en meng het geheel goed door elkaar. Kneed het deeg desnoods extra door elkaar met je handen.

Leg het deeg op een bakpapier en spreid het uit met de bolle kant van een lepel. Zorg ervoor dat het deeg overal even dik is.

Voor de topping:
Laat de roomboter smelten in een klein steel pannetje.  Snijd ondertussen de peterselie fijn en pers de knoflook.

Doe de gesmolten roomboter in een schaaltje en meng de peterselie, mozzarella en de knoflook er door heen.

Verspreid de topping met een lepel over de bodem.

Oven:
Zet het broodje met de topping 15-17 minuten in de voorverwarmde oven. Let op, dit is afhankelijk van je oven, dus houd het broodje goed in de gaten.

Haal het broodje uit de oven, laat even afkoelen en bepaal hoeveel porties je er van wilt maken. 

————————————————————————————————————————————–

Macro’s voor het gehele brood met bovenstaande ingrediënten en hoeveelheden:
Eiwitten: 52
Koolhydraten: 8
Vetten: 93

Macro’s per portie, van 4 porties:
Eiwitten: 13
Koolhydraten: 2
Vetten: 24 

Wij vinden het leuk als je onze recepten maakt en je dit met ons deelt. Tag ons in je post op Instagram, of Facebook! @buildinghealthybodiesonline #buildinghealtybodies 


Enjoy! 
Team BHB