Home made pizza

Zelfs tijdens een cut (afvalperiode) kan je pizza eten. Ken je dat gevoel op een vrijdag avond, dat je weinig zin hebt om uren in de keuken te staan, maar eigenlijk heb je wel zin in wat lekkers? Precies, dat hebben wij ook wel eens! Wat ga je doen: Bestellen? Of binnen 10 minuten een eigen pizza maken? Een eigen bodem maken duurt ons op zo’n moment te lang. Daarom gebruiken wij op zulke momenten een kant en klare bodem, namelijk een glutenvrije wrap van Schär.

Deze glutenvrije wrap is een super fijne bodem, en bevat weinig koolhydraten vergeleken met een normale pizza bodem. Mag je meer koolhydraten? Dan kan je ook kiezen voor een bloemkool bodem van Magioni. Wil je een kleinere variant dat nog minder koolhydraten bevat én een stuk goedkoper is? Kies dan voor de volkoren tortilla.

De groenten en de lepel tomatenpuree reken je mee onder je portie groenten. Gebruik de hoeveelheid kip of vis die jij mag per maaltijd. Wij hebben kip en ham gebruikt voor onze pizza. Als topping gebruikten wij 15 gram vet, verdeeld onder kaas en pesto. Afhankelijk van de hoeveelheid vet die jij mag per maaltijd, kan je meer of minder gebruiken.

Give this pizza a try & let us know what you think!

Ingrediënten:

  • 1 glutenvrije wrap van Schär
  • 1 klein blikje pure tomatenpuree geconcentreerd
  • Vlees of vis naar keuze; wij gebruikte kip gemarineerd met taco kruiden, gecombineerd met magere ham
  • Groenten naar keuze, wij gebruikten; paprika, champignons,  ui en prei
  • 25 gram oude kaas (optioneel)
  • 15 gram pesto

Bereidingswijze:

Verwarm de oven voor op 220 graden.
Haal de wrap  uit de verpakking, en beleg deze met een eetlepel tomatenpuree.
Beleg je pizza vervolgens met de ham. Snijd de champignons in plakjes, de paprika in kleine blokjes en de prei en de uien in ringen en verdeeld dit over je pizza.
Beleg de pizza vervolgens met kaas en pesto.
Leg de pizza 8-10 minuten in de voorverwarmde oven. De precieze tijd is afhankelijk van je oven, dus houd je pizza de eerste keer even goed in de gaten.

*Maak de pizza ‘af’, en beleg met een beetje rucola of spinazie als je de pizza uit de oven haalt en serveert.

Macro’s van het recept zoals op de foto:
Eiwitten – 24 gram
Vetten- 15 gram
Groenten – Een lepeltje tomatenpuree (zo puur mogelijk), paprika, champignons, prei, ui.
Koolhydraten – 35 gram

Eet smakelijk! Tag ons in jouw home made pizza @buildinghealthybodiesonline #buildinghealthybodies

Enjoy!
Team BHB