Rebecca is één van onze BHB atleten en eet volgens onze voedingsschema’s. Omdat ze haar voedingsschema zo strikt aanhoudt heeft ze een aantal lekkere recepten uitgeprobeerd binnen haar macro’s. De gevulde courgette is één van haar creatieve probeersels en deze delen we graag met jullie!

Benodigdheden:
– Vlees naar keuze: Rebecca gebruikte magere rundergehakt maar je kan ook kiezen voor kip, kalkoen of een ander soort mager vlees
– 1 sjalotje
– 30 / 60 gram kaas (afhankelijk van de hoeveelheid vetten die je wil toevoegen): Rebecca gebruikte oud geraspte kaas, maar je kan ook kiezen voor biologisch rauwe kaas
– 1 courgette
– een handje vol kleine tomaatjes
– 1 paprika
– handje vol champignons
– kruiden naar keuze: Rebecca gebruikte Italiaanse kruiden
– zout

Hoe maak je de courgette?
Snijd het vlees, de sjalot, de paprika en champignons in kleine stukjes.
Bak het vlees samen met de sjalotjes, champignons en de paprika. Roer het geheel door en voeg kruiden naar keuze toe. Verwarm ondertussen de oven voor op 180 graden.

Snijd de courgette in de lengte door midden en hol de courgette uit.
Als de oven warm is, leg je de uitgeholde courgette 15 minuten in de voorverwarmde oven.  

Haal de courgette na 15 minuten uit de oven (laat de oven aan staan) en vul de courgette met het vlees, sjalotjes, paprika en champignons. Strooi er vervolgens kaas overheen. Maak het geheel af met de tomaatjes.

Leg de gevulde courgette nog 10 minuten in de oven.

Macro’s aan de hand van de BHB voedingsschema’s:
Eiwitten: Vlees (ligt aan het gewicht)
Vetten: kaas (Gebruik je als gehakt als eiwitbron, reken dan ook de vetten uit het gehakt mee!)
Koolhydraten: –
Groenten: sjalot, courgette, tomaat, paprika, champignons en kruiden


Wij vinden het leuk als je onze recepten maakt en je dit met ons deelt. Tag ons in je post op Instagram, of Facebook! @buildinghealthybodiesonline #buildinghealtybodies 


Enjoy! 
Team BHB