FIX IT! POLE SQUATS – MOBILITEIT

Do you even stretch? Doe deze pole squat stretch twee keer per dag 2 minuten en verbeter je squat mobiliteit!

Waarschijnlijk zit je veel: Tijdens je ontbijt, in de auto naar je werk, op je werk en als je ’s avonds thuis bent. Maar je wilt wel zware gewichten squaten als je in de gym komt.

Help je lichaam een beetje om het ‘zit gedrag’ eruit te krijgen en werk dagelijks aan je mobiliteit. Doe deze oefening 2 x per dag 2 minuten lang. Je zal binnen een aantal dagen een enorm verschil merken in je houding gedurende de dag én tijdens je training!

Waar moet je op letten tijdens de pole squat?

  • Heb het gevoel dat je vanuit je heupen jezelf naar de paal toe trekt.
  • Houdt je armen tussen je benen en met je ellebogen je knieen naar buiten. Doe dit rustig en met gevoel
  • Houdt je borst vooruit en je schouderbladen naar achter en laag.
  • Kin in.
  • Adem rustig door en probeer te ontspannen bij iedere uitademing.
  • Zak zo diep mogelijk in de bodem positie. (Zo diep als je kan)
  • Laat je knieen voorbij je tenen komen. Dat mag, remember 😉

Techniek gaat boven alles en een juiste houding zorgt ervoor dat je lang en blessurevrij kan trainen! THAT’S OUR GOAL!!
Gebruik de #fixit als je tijdens je trainingen deze oefeningen gebruikt en laat dit zien aan je gymbuddy die wel wat meer squat flexibiliteit kan gebruiken. 🙋 

Volg onze tips, lees de blogs en bekijk de video’s. Laat ons over een tijdje weten hoe je je voelt en wat er allemaal is veranderd ten opzichte van je gezondheid. Heb je vragen, stel ze ons gerust! 

@buildinghealthybodiesonline #buildinghealtybodies #BHB

Team BHB