FIX IT!: Nek positie tijdens de deadlift! (met video)

*disclaimer: Onze fix it posts kunnen een positieve effect hebben op je prestaties! Houd dit niet voor jezelf en deel het met ons!

Kijk jij omhoog/vooruit als je deadlifts doet, zoals op de linker foto?
Probeer deze houding te voorkomen. Zorg ervoor dat je je ruggengraat/nek in 1 lijn houdt. Dit verkleint de kans op blessures.

Heb je hoofdpijn als je hebt gedeadlift? Dan kan dit 1 van de oorzaken zijn. Er komt namelijk enorme druk op je nek hierdoor. Daarnaast trek je aan je nek en dat is willen we natuurlijk niet.

TIP:
Zorg ervoor dat je je kin inhoudt tijdens het deadliften. Door hier aan te denken voorkom je dat je vooruit kijkt en je nek beweegt tijdens het deadliften. Door ‘je kin in te houden’, houd je automatisch je nek in lijn met je rug waardoor je ruggengraat in één rechte lijn is en niet beweegt tijdens de oefening.

Moet je dit ook doen tijdens workouts voor tijd? Ja. Uiteraard! Techniek gaat altijd voor. Training moet er voor zorgen dat je sterker en fitter wordt. Niet dat je op de lange termijn last van je nek krijgt en niet meer kan trainen.

Check onze fix it posts op IGTV en Youtube!
*Tip film je zelf of laat iemand je filmen zodat je zelf terug kan kijken hoe je beweegt. Weet je niet of je het “goed” doet! Stuur ons dan je video op!

Volg onze tips, lees de blogs en bekijk de video’s. Heb je vragen, let us know! 

@buildinghealthybodiesonline #buildinghealtybodies #BHB

Team BHB