FIX IT! Ellebogen hoog of naast je lichaam tijdens het roeien? (met video)

*disclaimer: Onze fix it posts kunnen een positieve effect hebben op jouw prestaties! Houd dit niet voor jezelf en deel het met ons!

Roei jij met je ellebogen omhoog? Probeer dan eens te ontspannen tijdens het roeien en houd je ellebogen naast je lichaam.
Je zal merken dat je veel rustiger op de roeier zit en veel meer energie bespaard. Hierdoor kan je je tempo langer volhouden en het resultaat is dat je nog sneller wordt tijdens de workouts. WIN-WIN

Tijdens het roeien wil je voorkomen dat je verkrampt, verzuurd of energie verspilt door je schouders en ellebogen omhoog te houden. Het doel is om met zo min mogelijk energie zoveel mogelijk meters/kcal te halen. Dus.. ontspan eens wat meer tijdens het roeien.

Push, don’t pull

Roeien op een roeiapparaat is geen pull beweging. Het is een push beweging. Je duwt en zet kracht met je lichaam. In onze andere FIXIT post leggen we uit welke houding optimaal is tijdens het roeien.

Maak de pull, “het laatste stukje dat je de handel naar je toe haalt”, zo effectief mogelijk. Dus niet hijsen aan de roeier, maar roei uit je benen. Kantel uit je heupen en maak het laatste stukje, (de pull) kort en effectief. Houd je armen dichtbij je lichaam en ontspan je schouders en je nek. Je zal merken dat je veel minder snel verzuurd!

*Note: Optimaliseer je mobiliteit en flexibiliteit. Dit komt het roeien en alle andere oefeningen tijdens je training ten goede.

🐶Sorry not sorry voor de ‘video bomb’. Buddy had andere plannen tijdens de video en de foto’s.

Gebruik de #fixit als je tijdens je training onze tips gebruikt. Heb je vragen, stel ze ons gerust! 

@buildinghealthybodiesonline #buildinghealtybodies #BHB

Team BHB