Doe jij kettlebell SWINGS? Of doe je eigenlijk kettlebell squatswingdingen?

*disclaimer: Onze fix it posts kunnen een positieve effect hebben op jouw prestaties! Houd dit niet voor jezelf en deel het met ons!

Doe jij kettlebell swings als een atleet? Wij zien al onze BHB members namelijk als atleten. Ons doel is om door middel van onze coaching iedereen zo optimaal mogelijk te laten bewegen.

Wat er vaak gebeurt tijdens een kettebell swing, is dat er nog te veel gesquat wordt. (Zie video voor het voorbeeld.)

Herkenbaar?

Probeer dan het volgende:
De volgende keer als je kettlebell swings gaat doen probeer dan te ‘hingen’ in plaats van te squatten. Dit betekent minder door je knieën zakken, maar meer naar voren hingen. Hingen is scharnieren uit je heupen. Het wordt ook wel een hip hinge genoemd.

“Maar ik val naar voren als ik naar voor scharnier”.

Nee hoor, dat gebeurt niet. Zoek je balans door je kont naar achter te drukken en op het midden van je voeten te balanceren. Hierdoor zorg je ervoor dat je meer balans hebt en niet naar voren valt.

Belangrijk: Houdt je hielen op de grond en gebruik je heupen/billen/hamstrings/core om de kettlebell naar voren te swingen. Als je armen je benen/heupen raken swing je iets mee naar achteren. Daarna vuur je je heupen af naar voren. Je swingt tot je rechtop staat! (Voorkom doorhangen, zie video.)

Gebruik de #fixit als je tijdens je trainingen deze oefeningen gebruikt. Deel deze informatie met je gymbuddy die graag kettlebelswings doet.

Volg onze tips, lees de blogs en bekijk de video’s. Heb je vragen, stel ze ons gerust! 

@buildinghealthybodiesonline #buildinghealtybodies #BHB

Team BHB