Crispy choco peanutbutter treats

Virgil vond dat het tijd was voor een knapperig recept en wie niet waagt wie niet wint. De eerste versie was niet knapperig genoeg, maar de tweede versie was ‘goed voor de infohub’.

Dit lekkers is heel snel te maken en is net even anders dan een brownie of een bananenbrood.. echt knapperig!

Ingrediënten voor de hoeveelheid zoals op de foto:
  • 50 gram maple syrup
  • 50 gram pindakaas
  • halve thee lepel vanille
  • snufje zout
  • 40-60 gram gepofte spelt / rijst / tarwe
  • 50 gram pure choco
  • eetlepel kokosolie (ongeveer 5 gram)
Hoe maak je het?

Bak de gepofte tarwe (die hebben wij voor dit recept op de foto gebruikt) heel even in de pan. Zet pan op laag vuur en beweeg de pan regelmatig zodat het niet zwart wordt. Proef tussendoor of het knapperig is geworden. Zet het vuur uit en haal de pan van het vuur.

Doe een beetje bakpapier in een vorm of ovenschaal(tje). Als je een siliconen bak gebruikt hoeft het niet.

Pak een klein pannetje of een schaaltje en voeg de maple syrup toe, samen met de pindakaas vanille extract en het zout. Meng het geheel goed door elkaar.
Tip: Verwarm het geheel lichtjes zodat het vloeibaar wordt en dat je het goed kan mengen. Als je pure en onbewerkte pindakaas haalt, is het opwarmen vaak niet nodig en kan je het geheel goed mengen zonder op te warmen.

Voeg de gepofte tarwe toe en meng het geheel goed door elkaar heen.

Doe het mengsel in de schaal en druk goed aan.

Voor de chocolade topping:
Doe de pure chocolade met een beetje kokosolie in een pannetje/kommetje en verwarm totdat het vloeibaar is geworden. Giet dit over het mengsel en verdeel het gelijkmatig.

Zet het geheel een uurtje in de koelkast en snijdt dan in stukjes en klaar zijn deze lekkere hapjes!

Macro’s voor de hoeveelheid zoals aangegeven bij de ingredienten, verdeeld over 6 porties. Macro’s van 1 portie:
– 12 gram koolhydraten
– 9 gram vet
– 3 gram eiwit

Tip: wil je het makkelijk mee rekenen in je BHB voedingsschema’s? Tel 15 gram koolhydraten mee en een halve portie vet voor één portie. Zo rond je het af en is het makkelijker tellen. De eiwitten zijn ruim onder de 5 gram hoef je niet mee te tellen, gezien dit de eiwitten zijn uit de pindakaas en je die normaal ook niet mee hoeft te tellen.

Volg je onze voedingsschema’s niet en tel je macro’s? Tel dan alles mee.


Wij vinden het leuk als je onze recepten maakt en je dit met ons deelt. Tag ons in je post op Instagram, of Facebook! @buildinghealthybodiesonline #buildinghealtybodies 

Enjoy!
Team BHB

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in