Je komt aan als je meer calorieën binnen krijgt dan dat je verbruikt/nodig hebt. We herhalen, als je meer calorieën eet, dan dat je verbruikt/nodig hebt, kom je aan.

Anders om werkt dat net zo: Je valt af, als je minder calorieën eet dan dat je verbruikt.

Als je wilt afvallen, is dat dé enige manier om het voor elkaar te krijgen dus: Onder je calorie behoefte zitten.

Niet voor 1 dag, maar voor langere periode. (geldt voor beide!)

In de podcast geven we een voorbeeld: 773 cal voor de gezonde opties en 760 cal voor de ongezonde opties.

Kom je meer aan van de ongezondere opties, dan van de gezonde opties?  NEE❌
Kom je aan van de ongezondere opties en val je af van de gezonde opties? NEE ❌

Als het gaat om afvallen, moet je zorgen dat je dagelijks minder calorieën binnen krijgt dan je nodig hebt, over een langere periode ✔

Natuurlijk maakt het uit of zo onbewerkt mogelijk eet omdat dat GEZONDER is voor je lichaam.

  • Betere sport prestaties
  • Meer energie
  • Mooiere huid
  • Betere stoelgang
  • Minder kwaaltjes en andere mentale/lichamelijke klachten

Note: Als je dan de macro’s goed timed, zorg je er voor dat je het geheel OPTIMALISEERT. Waardoor we je herstel nog meer optimaliseren bijvoorbeeld en waardoor je je energiek voelt tijdens je training. Maar het belangrijkste is dat je de hoeveelheden eet die in je schema staan als je wilt afvallen/aankomen.

Het antwoord: ‘Gezond eten’ of het antwoord : ‘combinatie van sporten en gezond eten’ is fout als het gaat om afvallen. Maar waarom?  

Omdat je 4 keer per week kan gaan sporten en gezonder kan gaan eten en kan aankomen. Sporten en gezond eten betekent niet dat je onder je calorie behoefte zit én dus afvalt. Als je nog steeds meer eet dan de hoeveelheid die je nodig hebt, val je niet af.❌