BHB Lifestylemovement 2.0

Je kan niet altijd invloed uitoefenen op wat er gebeurt in de wereld, wat andere mensen om je heen doen… maar je kan wel invloed uit oefenen op:
– wat je in je mond stop
– wat je voor beweging doet
– welke informatie je je in je ‘hoofd’ stopt

Door zelf kleine veranderingen aan te brengen in je dagelijkse leven kan je je leven naar een totaal nieuw level brengen en skills zoals;

– discipline
– doorzettingsvermogen
– structuur
– zelfvertrouwen
– een betere focus
– vastberadenheid

..nóg meer ontwikkelen.

“Self love is not given, it’s created”

Wat het je kost om mee te doen: 8 weken lang volledige inzet

De eerste paar dagen is het nog leuk…maar daarna zal het moeilijk zijn en je zal dagen hebben dat je het niet meer ‘wil’, dat je geen zin meer hebt en dat je jezelf afvraagt waarom je mee doet. Maar dat is juist het idee hier achter. Door jezelf aan je eigen afspraak te houden, door dingen te doen waar je geen zin in hebt, wordt je sterker en beter, je discipline groeit, je zelfvertrouwen wordt meer, je voelt je sterk en in controle.



De #BHBLIFESTYLEMOVEMENT 2.0

We starten gezamenlijk op maandag 19 oktober 2020. De laatste dag zal zondag 13 december zijn. Maandag 14 december zijn we klaar. We hopen met velen te starten, maar vooral met velen te eindigen.

Doe je mee? App dan je naam en je telefoon nummer naar 06-23396569 (Gia) en we voegen je toe in onze app groep. Een groep waarin we elkaar kunnen motiveren en inspireren gedurende 8 weken lang.

Dit is geen “Food Challenge”. Het gaat niet om wie de meeste kilo’s afvalt. Dit is een Lifestylemovement, waarin je zowel qua innerlijk als uiterlijk, grote veranderingen zal doormaken.


Wat zijn de regels?

Dagelijks: 
–  Opstaan zonder te snoozen
– Het eerste uur van de dag geen social media
– 2 minuten koud douchen
– 30 minuten wandelen (buiten en aan één gesloten)
– Drink iedere dag 2.5 liter water
– 10 blz. lezen uit een boek (persoonlijke ontwikkeling)
– Houd je aan een dieet. “No cheatmeals, no alcohol!”
– Benoem iedere dag 3 dingen waar je dankbaar voor bent

Wekelijks
– Doe minimaal 3x per week een training van minimaal 60 minuten
– Maak iedere week minimaal 1 progressie foto 

Let op: Voor degene die ons langer volgen en wellicht vorig jaar hebben mee gedaan: Vorig jaar zijn we begonnen met de BHB Lifestylemovement. Dit waren 12 weken met daarbij ook bepaalde regels. Dit jaar hebben we de duur en de regels aangepast: BHB LSM 2.0

Ga je mee doen met de BHB LIFESTYLEMOVEMENT, luister dan ook onze podcast! #weareBHB


Hieronder volgt iedere regel wat uitgebreider, met een korte uitleg. We hebben deze regels niet zomaar uitgekozen. Achter iedere regel zitten achterliggend doel.

Regels BHBLIFESTYLEMOVEMENT 2.0

1. Zet de wekker en ga uit bed ZONDER te snoozen. #dreamkiller

Van die extra 10 of 20 minuten slechte slaap, rust je niet ‘meer’ uit. Daarnaast stel je de dingen die je gedaan wilt hebben uit.
Wanneer je dagelijks de afspraak met je zelf na komt, ontwikkel je steeds meer discipline. Plan de avond van te voren dus hoeveel uur slaap je die nacht wilt hebben, zet je wekker op dat tijdstip en zodra de wekker gaat is het GO TIME!

2. Het eerste uur na opstaan – no social media.

Waar begin jij de dag mee? Met een wandeling, voldoende water, samen zijn met je gezin, of lig je het liefst eerst een half uur te scrollen op social media? Wat je als eerste doet op een dag, beïnvloed onze hersenen en de rest van onze dag. Zowel positief als negatief. Ons advies is om je dag te beginnen met volledige focus binnen je gezin, een workout, een wandeling, een boek, of iets anders dat waarde met zich mee brengt. De regel is in ieder geval om het eerste uur van de dag geen social media te gebruiken.

Tip: Zet je telefoon op vliegtuig stand. Dit kan in het begin helpen om niet per ongeluk toch te gaan scrollen.

3. 2 minuten koud douchen #benefits

“Eat the frog!”

Waar komt “Eat the frog” vandaan? Dit komt van iets moeilijks doen direct in de ochtend, wat ervoor zorgt dat je je karakter en je discipline nog meer ontwikkeld. Zeker wanneer het iets zeer onaangenaams is, zoals een koude douche.
Een koude douche zorgt ervoor dat je controle over je gedachten krijgt. De kou zal je in de vecht of vlucht modus zetten. Op dit moment kan je jezelf direct laten zien dat je jezelf kan kalmeren in zo’n situatie.
Daarbij heeft het een aantal gezondheidsvoordelen waaronder ontstekingsremmende werking, beter herstel na een training en een betere doorbloeding. 

4. Wandel iedere dag 30 minuten  #outside #move


Wandel iedere dag 30 minuten, buiten! Dit betekent dus ook echt iedere dag, weer of geen weer.

Wat zijn de voordelen van 30 minuten buiten wandelen:
– Je bent meer in de natuur/buitenlucht wat een positieve invloed heeft op je hormonen en daardoor onder andere je slaap en eetgedrag positief beïnvloed.
– Het vergroot je uithoudingsvermogen
– Je kan het doen op iedere leeftijd
– Weinig risico op blessures
– Het is gratis
– Je kan het doen wanneer je wilt #noexcuses
– Het verbrand calorieën
– Verstevigd je spieren
– Verminderd stijfheid
– Minimaliseert stress en angsten
– Vergroot het gelukzalige gevoel

5. Lees 10 blz per dag #newinsights

Let op: Het moet een boek zijn dat gaat over persoonlijke ontwikkeling of in het verlengde hiervan. Dus geen fictie, romances etc.

Waarom 10 blz. per dag? Compounding! Kleine taken iedere dag = grote taak over lange periode. Zonder dat je het zelf iedere dag beseft, zijn al deze kleine doelen essentieel bij het behalen voor grote doelen.
Daarbij kosten 10 blz. maar weinig tijd, waardoor het haalbaar is om het dagelijks te doen. Niet geheel onbelangrijk is het lezen van boeken over persoonlijke ontwikkeling belangrijk als je wilt blijven groeien als persoon. Never stop learning!
*Let goed op: Een audioboek of podcast valt niet onder 10 blz. lezen.

6. Drink iedere dag 2.5 liter water

Ons lichaam bestaat grotendeels uit water. Ondanks dat we vaak denken dat we voldoende drinken, valt dit best wel tegen. Houd dus je water inname bij en drink minimaal 2.5 liter water op een dag.

Wanneer we voldoende water drinken:
– herstellen we sneller van intensieve sport momenten
– functioneren onze hersenen beter
– hebben we meer energie en voelen we ons energieker
– voorkomen we hoofdpijn
– dragen we bij aan gezonde botten, spieren en gewrichten
– helpen we onze nieren alle afvalstoffen makkelijk af te laten voeren

en nog veel meer!

*Als je een fanatieke sporter bent kan het zijn dat je meer water nodig hebt. Check je urine om te weten of je goed zit. Geel of licht geel betekent dat je te weinig water hebt gedronken. Optimaal is je urine licht geel tot doorzichtig.

 7. Houd je aan een dieet/voedingsschema. No Cheatmeals, no alcohol!

– Je kan ieder dieet/levensstijl aanhouden. Denk aan Paleo, vegan, je eigen gezonde eetritme zonder te snoepen etc. Onze voedingsschema’s gebaseerd op macro basis. We adviseren je om zoveel mogelijk ‘clean’ te eten maar het allerbelangrijkste is dat je je aan je hoeveelheid houdt.
– Het doel is: je houd je er 100% aan.
– Heb je afgelopen jaar voedingsschema’s van BHB gebruikt? Zoek deze weer op en gebruik deze tijdens de BHBLifestylemovement!
– Heb je nog geen voedingsschema’s, maar wil je wel graag voedingsschema’s en/of coaching? Bestel onze schema’s met of zonder voedingscoaching op www.bhbonline.nl


TIP:
Maak je eigen spaarpotje aan op je online bankieren app en noem het: #BHBLIFESTYLEMOVEMENT. Wanneer je een cheatmeal zou bestellen doe je dit natuurlijk niet. In plaats daarvan stort je het geld in dit spaarpotje. Moet je eens zien op kerstavond hoeveel geld je hebt gespaard, i.p.v. dat je het geld hebt uitgegeven aan cheatmeals!

8. Benoem hardop/schrijf op: 3 dingen waar je dankbaar voor bent die dag  #thankfull

Vaak benoemen we wat we graag zouden willen, of wat we nóg niet hebben. Laten we de focus eens verleggen naar wat we wél al hebben door dagelijks een moment te creëren waarin je terug denkt aan de dag en de dingen die je gedaan hebt. Bijvoorbeeld: “Ik ben dankbaar voor de wandeling in de zon met de hond” of “Ik ben dankbaar voor het kopje koffie vanmiddag, met een vriendin die ik lang niet heb gezien” of “Ik ben dankbaar voor ons mooie huis”. 

Dankbaarheid hardop uitspreken en/of opschrijven:
– vergroot ons gevoel van gelukkig zijn
– helpt onze kwaliteit van slaap te verbeteren
– vergroot het succes tijdens werk en andere dingen die we doen
– heeft een positief effect op relaties, ons energielevel en onze gezondheid.

Wekelijkse taken: 

1. Maak minimaal 1 progressie foto per week #progress

Vaak heb je je eigen progressie niet door. De weegschaal is niet altijd een goede graatmeter. Gebruik foto’s om te kijken hoe je veranderd tijdens de BHBLifestylemovement!
Je kan je (wekelijkse) foto uploaden met de hashtag #BHBLIFESTYLEMOVEMENT. Natuurlijk vinden we het tof om progressie en/of de voor-na foto’s te zien na 12 weken.
Let goed op: Ondanks dat je lichaam enorm zal veranderen, is dit geen “Food Challenge”. Het gaat niet (alleen) om je uiterlijk, maar om ook vooral om je innerlijke verandering. 

2. Minimaal 3 keer per week trainen #training


De trainingen duren minimaal 60 minuten. Wandelen hoort hier niet bij.
Wat voor soort training of sport je doet maakt niet uit. Denk aan bijvoorbeeld: Crossfit, fitness, wielrennen, hardlopen, turnen, zwemmen, judo etc.


Conclusie

Als je al voedingsschema’s van ons hebt gehad of bij ons trainint in de gym, is deze movement echt ‘Next Level’! We moedigen iedereen aan om het vooral nu door te pakken en mee te doen.

Dit is niet zomaar een makkelijke movement. Het zal enorm uitdagend zijn en er zullen dagen zijn dat je geen ‘zin’ hebt, moet bent of geen tijd lijkt te hebben. Maar als je er aan begint, is het ook de bedoeling om het af te maken. Hierdoor ontwikkel je discipline, doorzettingsvermogen, een betere focus en vooral zelfvertrouwen. Dus houd je aan de regels. Ook als het moeilijk wordt, ook als je jarig bent, ook als je een drukke dag/week hebt, ook als het regent, ook als je partner met je samen op de bank wilt zitten en jij nog moet trainen die dag.

#BHBLIFESTYLEMOVEMENT





LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in