Banaan choco bonbons

De combinatie chocola en pinda’s is echt heerlijk, denk maar aan M&M’s. Maar laten we die nou net wat minder willen eten. Maar… deze optie met pindakaas, pure chocolade én banaan is echt een aanrader als je zoete trek hebt. Wedden dat de kids ook mee willen eten?

Het is super easy te maken maar ziet er ook nog eens leuk uit!



Wat we hebben gebruikt voor deze portie snacks:

2 medium bananen (80 gram per stuk)
20 gram pindakaas
20-30 gram pure chocolade
1 kleine eetlepel kokosolie (ongeveer 5-10 gram)

Bereidingswijze

Let een beetje op een bord of plaat. Je doet dit zo meteen in de vriezer, dus kies niet een te grote plaat uit.

Snijd beide bananen in (dunne) plakjes.
Leg de plakjes van 1 banaan op het pakpapier. Smeer wat pindakaas op de plakjes en bedek de pindakaas met een ander plakje banaan.

Doe dit met alle plakjes banaan en zet daarna ongeveer 30 minuten in de vriezer.

Vlak voordat je de bananen met de pindakaas uit de vriezer haalt, doe je de kokosolie samen met de pure chocolade in een schaaltje of klein pannetje. Smelt het in het pannetje of in de magnetron en roer het goed door elkaar.

Pak de bananen met de pindakaas uit de vriezer. Nu kan je er voor kiezen om de bananensnacks in de chocolade te dopen of om het met een lepel er overheen te gieten.

Zet ze vervolgens nog 45-60 minuten in de vriezer en je snacks zijn klaar!

Macro’s
Let op, wij hebben de banaan redelijk dik gesneden. Je kan er ook voor kiezen ze wat dunner te snijden en dan kan je wat meer ‘snack’s maken. Wij hadden nu wat minder, maar wat dikker en grotere.

Als je de BHB schema’s volgt maak je de volgende indeling:
Koolhydraten: Banaan
Eiwitten –
Vetten: Pindakaas, kokosolie en pure chocolade

*In de app My Fitness Pall kan je rechten toevoegen. Voeg daar de hoeveelheden in van de banaan, pindakaas, kososolie en de pure chocolade. Geef aan hoeveel ‘porties’ je hebt gemaakt. In dit geval, hoeveel bananen bonbons heb je gemaakt? Wij hadden 9 stuks. Dit voer je in en dan kan je per stuk zien hoeveel macro’s 1 portie bevat.

Je kan ook van te voren bekijken hoeveel koolhydraten – banaan je mag en hoeveel vet – pindakaas, kokosolie en pure chocolade en aan de hand van deze hoeveelheid het recept maken. Zo lang je 1-2 porties vet mag en minimaal 20 gram koolhydraten is het recept heel goed te maken.

#reccepten #BHB

Wij vinden het leuk als je onze recepten maakt en je dit met ons deelt. Tag ons in je post op Instagram, of Facebook! @buildinghealthybodiesonline #buildinghealtybodies 

Enjoy!
Team BHB

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in