Banaan ei pannenkoekjes met extra eiwit

0
344

Heel makkelijk te maken! Lekker voor lunch of ontbijt. De rest van het gezin eet dit recept vast ook graag mee:)

Wat heb je nodig voor 2 volwassenen (6 pannenkoekjes)? 

  • 2 (rijpe) bananen
  • 3 eieren
  • Egg proteïne (Wij gebruikten die van Nutrition XXL, vanille smaak)
  • Eventueel wat blauwe bessen of ander fruit

Hoe maak je het?

Prak de bananen samen met de 3 eieren in een schaal/kom. Maak er een mengsel van. Het is niet erg als er nog kleine stukjes banaan zichtbaar zijn. Voeg 2 scoops (totaal 30 gram) egg proteïne toe en meng het door het banaan/ei mengsel.

Zet een koekenpan op het vuur. Gebruik een pan met anti aanbaklaag of doe een beetje olie/ghee/kokosolie in de pan.

Als de pan warm is, maak je kleine hoopjes van ongeveer 10 cm in de pan. Bij mij in de pan konden we 3 pannenkoekjes tegelijk bakken. Als de bovenkant begint op te drogen kan je de pannenkoekjes draaien. Ze zijn klaar als ze droog zijn aan de buitenkant en bruin beginnen te kleuren. 

Let op; zet het vuur niet te hoog, dan verbranden de pannenkoekjes makkelijk!

Maak de pannenkoekjes al met bijvoorbeeld wat blauwe bessen en kokosrasp.

Eet smakelijk! 


Macro’s als je de voedingsschema gebruikt:

  • Eiwitten: eieren, egg proteine 
  • Vetten: eigeel, eventueel olie/boter/ghee om in te bakken 
  • Koolhydraten: banaan, eventueel fruit als topping 

Macro’s per portie:
Eiwitten 16 gram 
Vetten 9 gram (als je geen olie in de pan gebruikt) 
Koolhydraten 20 gram 

Wij vinden het leuk als je onze recepten maakt en je dit met ons deelt. Tag ons in je post op Instagram, of Facebook! @buildinghealthybodiesonline #buildinghealtybodies 

Enjoy!
Team BHB

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here